Sunday 8 November 2015

Day 17 :Why and When I Start Blogging?

Assalamualaikum......


Kenapa agaknya blog weirdlavender.blogspot wujud?

      # Asal aku buat blog ni sebab mudah bagi aku  nak simpan link blog korang masa nak blogwalking.Semak weh bookmark google chrome aku dengan link campur aduk.


               # Seen aku ni seorang yang pemalu dan suka meneroka benda yang aku tak tahu.Blogging ni                   banyak bantu aku dari segi pergaulan dan mengasah penulisan.

 # Googling is my hoby.Scrap book diary is my fasionate.Zaman sekarang kan dah moden.Laporan,note book semua hujung jari dah tak pakai pensil.Ye idok?


         Aku start buat blog ni dari zaman kegemilangan  kak paten dan Maria Elena aktif dalam blogging.Di sebabkan aku bosan tak tahu nak buat apa lepas SPM.Tercipta lah blog tak seberapa aku nie.Betapa susahnya  nak buat blog ni.Ingat senang nak buat blog rupanya banyak benda kena study.So,aku give up dengan blog.Habis Diploma aku buka balik blog aku yang dah lama bersarang.Study SEO dari blogger otai Hasrul Hasan but still fail main kod HTML.Maka aku setting yang simple-simple jer.Boleh klik dekat sini. Thanks banyak sebab share.Sangat membantu sebenarnya topik-topik yang di kongsi.

Nama blog?Time tu aku blur lagi tak tahu pun,nak bagi nama dekat URL blog pun sangat  penting.Asal usul nama weirdlavender.blogspot sempena aku suka sangat dengan bunga lavender.Bunga lain semua aku tak suka..Tetap dengan lavender juga,even bau-bauan pun aku suka bau lavender dengan green apple jer.*ingat nak letak epal hijau or something tapi nama dah tak rare.Ramai sangat yang guna.Itu dulu lah.Sekarang ni obsesi pada bunga lavender dah kurang.

p/S: Sejujurnya aku masih lagi tak puas hati dengan design blog ni.Header pun atas ehsan dari google image .Aku cuma buat edit mana yang patut je.Niat nak  upah design blog tu ada.Tapi bukan tahun ni.Sampai sini sahaja.Semoga shift malam aku  tenang-tenang sahaja.




TQ FOR DROP HERE!

4 comments:

Niena Reen said...

Sebenarnya menulis blog sangat best. Tambah2 bila satu2 entry cecah ribu2 views. Wahh seronok gila! Tapi sayangnya tahun ni tahun paling sikit saya update entry. Entah lah kenapa, busy kot. Hehe... :D

Khaidir Khaizuki said...

ahahahahaha ke ade sebab lain??
saya sebab pikir iklan jer...last last setahun RM7 jer give teruih...
tapi impian nak terbitkan sebuah buku tu jer kekuata saya nak teruih berblogging :)

a said...

Setuju sangat !

a said...

Hai khaidir..

Bukan mudah nak jadi bloggerati kan..Kena ada base and viewer yang setia kan ..Blog kena mantap baru iklan masyuk!Yang penting kena rajin update blog baru trafik senang naik.Betul tak?

Tabung Nufnang #