Tuesday 19 August 2014

Snowy Flower???

Assalamualaikum......

       Benda pertama  bila buka blog,terus serbu blog kak paten*dengarnya banner baru kali nie.Not bad,tapi N tersangat lah suka banner yang lama tu (apa  nak buat)Sambil menyelam blog kak paten kita makan burger dulu,haha..Baru syok kan?*boykot mcd ok.

Selepas seharian berjalan ,cuci-cuci mata ,berus ketiak,basuh baju yang berbakul-bakul  baru lah ada masa nak update blog uolls.Itulah aktiviti di hujung minggu* nak tunggu hujung minggu tak boleh lah sebab kerja ikut shift*3.


Cukuplah mukadimah di atas.Nak citer  pasal snowy flower.Uolls tau tak?mungkin ada yang masih tidak mengetahuinya,mungkin juga orang beranggapan itu adalah bunga plastik dan mungkin ada  yang tau.Jika uolls tau,tolonglah bagitau kat mana ade jual benda ni dengan harga yang berpatutan,haha*poyo sangat,but i mean my word.


Ini lah snowy flower bukan bunga daisy tau,ngee.Nanti jadi macam N pulak.Nama sebenar bunga  kiut nie asalnya adalah chrysanthemum & fully imported dari taiwan.Tak sangka chrysanthemum ni colourful dan sangat kecil.Nak tau kenapa ianya kecil?

Ini kerana ia telah dibekukan untuk merencat pertumbuhannya.Akan tetapi,snowy flower ini tidak memerlukan matahari ,baja dan siraman air setiap hari kerana ia boleh terbakar dan rosak.Can spray 3-5 times a week.

 Indoor plant ini boleh hidup dalam jangka masa 10 tahun.Ianya mengembang apabila kering dan mengecut apabila ianya basah.*macam daun semalu pulak kan.Setiap bunga pasti ada simboliknya.Ianya mewakili perhubungan yang berpanjangan.

Range harga yang dijual di S& J adalah mengikut bekas dan kuantitinya.Dari harga RM 20,50 dan 100.Lebih baik menjaga benda yang hidup dari pao kan?Terang sikit mata nie bila tengok benda hijau.So sweet kalau somebody give this to me:)


^^I love Snowy^^






4 comments:

Anna said...

Halo,
Saya Anna dari Indonesia.
Saya sangat tertarik dengan snowy flower ini.
Apakah bunga ini sangat populer di Malaysia?
Dan apakah worth it jika saya membelinya?

a said...

hai anna..bunga ni baru sahaja nak popular dan memasuki pasaran malaysia:)
so,susah nak cari pembekalnya.tetapi jika anna berminat boleh cari kat kedai S& J atau
beli o9 kat Fb mistereal coll (https://www.facebook.com/lee.stacie.52?fref=nf)

Unknown said...

Sis mistereal coll da close account fb ke?...sis ad no fon atau ape2 yg bole cntct die??

a said...

try to reach this https://www.facebook.com/Mistereal.Collection
kalau still tak boleh bagi e-mail fb,t saya suruh dia contact farid.

Tabung Nufnang #