Thursday 17 October 2013

New Product from Garnier...


Assalamualaikum..





             Sebelum tu nak tanya sikit,siapa  kat sini pengguna setia Garnier?haha (*saya lah tuu..wah bukan main lagi,ade macam gaya duta bercakap tak)Tau tak kembang kuncup hidung nie bila tau  Garnier keluarkan  product baru...Wah Garnier..bukan main hebat lagi kau,gasenyer baru jer lagi product Garnier Snowpine tu (*aku baru jer pakai tu tau,saje jer nak suruh aku rajin2kan diri pakai Garnier sebab nak bagi abis then boleh try yg baru pulak).


weirdlavender.blogspot.com


             Aku guna Garnier nie dah lama tau since sebelum Dip lagi*so,kalau korang tanya aku ok ke tidak?aku akan kata ok kalau guna secara konsisten..kalau korang jenis tak konsisten memang sama jelah kulit korang tu..so,this is the perfect product that i have tried between the others..kulit lebih moist,elak kulit dari kemunculan bintik hitam dan spf dia boleh tahan tinggi.Bab putih tu,boleh la..tapi kalau nak extreme putih lagi kena rajin pakai krim malam..(*kalau malas macam den nie memang tak lahh..)

           Tapi apa yang paling penting adalah kulit  aku  tak berminyak,jenis kulit pulak macam tuan dia ketegak nak natural ingredient jer.Tambah lagi metabolisma terlampau tinggi, (*tak payah exercise pun dah peluh tang kat hidung ,sebab tu badan aku lambat naik.kalau naik pun.. pipi jer kene attack,hehe)So,aku memang  kene  rajin sental hidung..Actually, kesesuaian produk tu ikut orang jugak..kalau orang tu dah pernah try dan rase tak sesuai stop terus..*sebab kawan aku cakap dia pakai lagi gelap..ermm cammane tu~tapi rase nyer tu tak kritikal lagi..

            Aku pernahlah jugak berhenti pakai Garnier buat seketika (*yelah,mahal sangat Garnier tu,nak pakai satu set..student lagi.So,no money no buy lah)tapi bila aku berhenti pakai,muka aku lebih teruk ade lah...elok2 tak der spot belah kanan,dah ade..tension~Sammbung balik pakai Garnier... actually kan walaupun Garnier nie mahal,korang boleh pakai lama tau..Jangka penghabisan produk adalah 5 bulan (*for me lah,kalau korang tak taulah~)

        Sibuk cerita produk sebelum nie sampai lupa nak review .Back to topic ,Kali nie Garnier menampilkan rangkaian Product baru iaitu Garnier Sakura White..

New product From Garnier..


            Apa yang special nyer produk baru kali nie yer???Berbeza sebelum nie,Garnie hanya memberi fokus pada pengurangan bintik hitam kini dan selamanya dan Produk Garnier kali nie pula lebih fokus dalam aspek pencerahan rosiness  secara semulajadi dengan sumber Sakura..Jom kita tengok tagline terbaru nie..

+60% rosy radiance in just 4 weeks*

Radience
Say hello to natural rosy, radiant skin with Garnier Sakura White. Enriched with Sakura extract, it effectively brightens your skin from its source while boosting its natural rosiness. Watch your skin blossom from dull yellowish to rosy radiant in just one month!
Testimoni Garnier..
From  web Garnier
                                                            
Sebelum aku melalut jauh pada topik research Sakura nie,berpegang pada tagline aku

"Saya yakin dengan Garnier"
(*hahaha,sengal jer aku nie).Tu jer yang aku nak sampaikan..
kalau rase tak penat nak membaca lagi,sambunglah baca,Miss Nesa buat Research sikit (*peace)

         Sakura a.k.a cherry Blossom bukan hanya cantik tapi kajian menunjukkan bahawa Sakura juga mampu memberi manfaat pada manusia.Manfaat apa yang ingin dikatakan adalah:

  • Kajian  karen Bay,iaitu pengarah Spa Calistoga Ranch menyatakan bahawa "antioksidan dalam cherry membantu dari segi kesihatan dan kecantikkan kulit.Cherry sesuai untuk kulit matang dan  memberikan rangsangan untuk pertumbuhan semula  serta merawat pigmentasi yang tidak sekata akibat sinaran bawah matahari.



Manfaat selain Kulit..(*apa salah nya sambil menyelam minum air,hehe)

  • Satu penyelidikkan di Universiti Michigan program Integratif  telah dilakukan. Cherry adalah sumber yang kuat antioksidan dan fitonutrient.Diet yang kaya dengan Cherry juga membantu mengurangkan faktor2 resiko untuk penyakit jantung dalam mengurangkan paras kolestol dan sindrom metabolik a.k.a  diabetis problem serta meningkatkan kapasity antioksidan dalam darah.
  • Penyelidikkan  Raymond Hohl,MD di University of Lowa City membuat kajian terhadap perillyl alcohol ,sebatian semulajadi yang terdapat dalam Cherry Tart mampu mencegah dan merawat kanser.Katanya;ia seolah-olah menutup pertumbuhan sel-sel kanser dengan menghalang mereka daripada berkembang/merebak.
  • Penyelidikkan di Universiti Johns Hopkins dan Michigan State University  telah memberi tumpuan kepada cherry sebagai sumber semula jadi melegakan kesakitan a.k.a pain killer yang mengandungi  antisianin.-aspirin/ibuprofen.
  • Menurut Russel Reiter J,Profesor biology sel dan stuktur di University Texan Sains Kesihatan..Melatonin adalahCherry juga mengandungi kuantiti besar melatonin,cukup untuk menghasilkan perubahan positif dalam badan bersangkut paut mengenai hormon yang mengawal corak tidur dan weakfulness serta antioksidan yang memusnahkan radikal bebas.


 #panjang giler ulasan research aku...Hahaha
(*TQ pada yang sudi membaca,kalau rajin komen lah..komen anda sangat dihargai tapi yang baik2 jelah don't crush me ok,hehehe)

Click HERE untuk ketahui result penggunaan sakura  garnier by miss nesa^^

2 comments:

miss aieyn said...

nak tanya jap...sya pun pminat setia garnier,bleh la...kira ok la produk ni brbanding yg lain kn..n then bahan die pun dri natural origins..plus,jenama trkemuka d eropah..so mmndangkan u nie bleh kira fanatik gler la ngn garnier kan..so nk tanya klau tau la..garnier nie confirm halal x yeh??i pun x pasti gak nih...

a said...

miss aieyn,glad to hear that..sya x finatik giler mane pon..insyaallah halal..kalau nak lebih kepastian boleh check dekat ALS Laboratory Group (Analytical Chemistry & Testing Services ).-tq 4 komen..

Tabung Nufnang #