Monday 29 June 2015

"Suasana Ramadan "

Assalamualaikum......

Terlebih dahulu Cik N nak ucapkan Selamat berpuasa kepada seluruh umat islam di bumi Allah ini.  Terutama sekali kepada  pengunjung setia blog ni.*krikkrik~ aku ade pembaca setia ke ?*.
Dah masuk ramadan ke-12  baru nak updates.Aiyoo! Last post pun  dalam dua bulan yang lepas.Post masa nak sertai PTM.Lepas balik dari PTM ,terus senyap jer.Oleh sebab yang demikian,Cik N' dah cat wall background baru untuk menghangatkan suasana ketika menulis.

Alhamdulilah sangat ! Ramadan kali ni , akhirnya dapat jugak duduk dalam  bilik single dan housemate baru .Housemate  merangkap rakan sekerja dalam satu batch .Bukan di blok A tetapi di blok kediaman lama.Tapi i perasan kan duduk dengan rakan sekerja atau somebody we know well lebih baik dari duduk dengan orang asing.Baru  tahu perasaan duduk dengan orang asing  nie sangat berisiko .*I will tell uolls later*.

Ramadan kali ni lebih meriah berbanding sebelum ni.Berganding bahu menyediakan hidangan adalah satu perasaan yang tak boleh nak di gambarkan.Sangat menyeronokkan!Teringat masa dekat kolej dulu.Dapat lah jugak rasa air tangan orang lain kan?selalu air tangan sendiri jer.Sambil-sambil tolong tu boleh  belajar resepi baru dari orang pantai timur.

It not about the food only,menunaikan terawikh dan mengejutkan orang sahur pun best*
*walaupun kadang -kadang kau rase payah  bila kejutkan orang yang tidur mampus nie,lepas tu pulak pintu dikunci.Lagi teruk ,bila kau kejutkan kau pulak yang kena maki.kadang-kadang rasa nak baling selipar pun ade,hahaha*
Syok!

Harap korang semua pun meraikan ramadan dengan meriah tahun ini walaupun menyambut di perantauan.Hangatkan suasana dan timba   pengalaman tersebut kerana pengalaman itulah
 yang mengajar kita erti kehidupan yang sebenar.









2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

selamat berpuasa dan selamat menjalani ibadah puasa yer...

a said...

Same to you K.Farah.TQ for read my entry:)

Tabung Nufnang #