Friday 19 December 2014

Therapy hair with JOJOBA essential...

Assalamualaikum.....



Berasa rimas dan tidak selesa dengan dengan rambut anda.Cuba rangkaian produk yang berasaskan jojoba .Anda pasti tertawan dengan hasilnya.Mungkin korang pernah dengar tapi tak tau pon apo bendo  tu?haa meh sini Cik N' nak berkongsi dengan korang semua.

*simmondsia chinensis*
Inilah rupa pokok jojoba.Tanaman jojoba hidup di kawasan padang pasir sebab tu harga dia mahal .Jojoba juga dikenali sebagai wild hazel and coffeeberry.Mengandungi vitamin E ,A, B dan mineral seperti zink,copper dan chromium.Bertindak sebagai anti bakteria dan anti inflamasi.

Jojoba   bukan sahaja dalam komersial shampoo dan conditioner tetapi juga ia  digunakan secara meluas dalam menghasilkan rangkaian produk kulit  dan pelembab bibir .Buat orang yang memiliki deria hidu yang sensitif,anda jangan risau kerana ia tidak mengandungi bau-bauan.Ia tidak mempunyai kesan sampingan tetapi awas jojoba tidak boleh diambil secara oral* minum kerana ia dikatakan boleh menyebabkan jantung rosak terutama sekali pregnant lady and BF lady*breast feeding.


1. Jika anda mengalami  masalah kulit kepala berjerawat,bengkak,rambut kering,kusam dan gugur .Jojoba adalah pilihan yang tepat untuk menyelesaikan masalah anda kerana ia boleh menyerap nutrisi hingga ke dalam akar  rambut.Melindungi rambut dari sinar UV.

2. Masalah jerawat sering bersangkut paut dengan kewujudan bakteria yang menepek di liang-liang pori.jojoba yang memiliki khasiat anti-oksida dan antibakteria sesuai untuk diaplikasikan.Bukan sahaja jerawat malahan masalah ekzema,burn skin* kulit terbakar,scar*parut,kedutan,psoriasis* kulit bersisik pon boleh diselesaikan.


So ,no wonder lah kenapa harga jojoba oil nie mahal  ^_^


Tabung Nufnang #