Sunday 8 September 2013

Tinggal kenangan..



         Detik jam 1 pagi tanggal   7 hari bulan 9, tidurku  dikejutkan dengan bunyi  message, lagu valentine berkumandang ...menerima panggilan dari sahabat  semasa belajar nursing ...This friend text me ''salam,tau x qurratu dk jalan apa kat seremban",then i told her  "nama jalan x pasti lah,rasenye  dekat area senawang berhampiran hospital bersalin,why?"then she told me,she want to go to arwah house..Dalam fikiran asyik tertanya-tanya,arwah????siapa?(can't absorb in ,still mamai )terus call dia....

me         : bell sapa yang meninggal?
bella      : kau tak tau citer ker?
me         : tau ape?
bella       : la Qoru meninggal la,semalam
me          : innalillahhirojiun,kenapa?aku tak buka fb,sebab my notebook rosak
bella       : accident dekat pahang semalam(mean 6/9 dalam pkul 5 petang)
me          : buat ape kat pahang?
bella       : arwah keje marketing kat sane...mayat  nyer bawa pulang  rumah pagi nie.
me          :insyaalallah aku join korang menziarah nanti.                                                                                                                                   

Malam tu  terus tak boleh sambung tidur lagi,mengimbas kembali detik bersama arwah..Then, teringat pesan my mak"kalau korang terbangun tengah malam sebab apa sekali pun,tanda  nyer ALLAH mengejut kan kita untuk beribadah (tahajud & taubat ) pada nyer,carilah waktu 2/3 malam dan sujudlah kepada nya..berusaha lah menangis kepada nya semasa meminta..nescahaya doa hamba yang memohon pada 2/3 malam akan di angkat oleh ALLAH Ku sedekah kan surah Yassin kepada arwah dan bermohon agar segala amal ibadah yang arwah lakukan diterima oleh ALLAH dan di tempatkan di kalangan orang yang beriman.

              Arwah bernama Qurratul Aini,meninggal dunia dalam usia yang muda sekali pada umur 21 tahun .Meninggal di tempat kemalangan   akibat tulang rusuk yang patah tersusuk di jantung ... bersama 5 orang kawan nyer yang lain menaiki kenderaan myvi..2 orang dari nya meninggal. Setahun muda dari nesa,sebaya dengan my adik.Semasa menjenguk rumah arwah,tak berkesempatan pun nak jengguk muka buat kali terakhir,so ziarah keluarga jer.Time tu all my friend dah balik dulu,nesa pegi dengan adik & my mom.

             Arwah adalah anak sulung dari 3 adik beradik.Seorang yang manja dan  dikenali ramai oleh semua lecturer,one of our  best student  class.Seorang  yang berkeyakinan tinggi dan tidak pernah lokek untuk berkongsi ilmu dengan rakan -rakan nya..

           .kini,semua nya hanya tinggal kenangan..tidak lengkap lah convo kami semua pada 9/11/2013.Kenangan pahit manis  bersama arwah  akan terus terpahat di ingatan kami.Pergi lah dengan tenang wahai kawan seperjuanganku...

pts : help me,by recite Al-Fatihah buat arwah Qurratul Aini..(TQ)


No comments:

Tabung Nufnang #