Wednesday 14 October 2015

Day 7 : What ' s My Dream Job

Assalamualaikum......

Let's visit my blog and see what i want to share on my blog today:)



Semua orang dekat dunia ini ada job idaman termasuk aku juga.Tapi untuk mencapai apa yang kita nak bukan mudah .Perlu semangat yang kental dan azam yang membara.Aku ambil keputusan untuk tak ikut jalan EXIT .


Aku  minat dengan interior designer dan interior decorator sebab aku suka bermain dengan warna dan aku  suka mengemas.Bayangkan kalau aku dekat set kerja.Jumpa debu  confirm sinus aku bengkak (i means of resdung) hahaha.



Source from one of interior designer

 Untuk menjadi seorang interior designer sebenarnya bukan mudah.Perlu mentaliti yang kuat,kretiviti yang tinggi ,pengorbanan dan semua elemen dekat gambaran atas nie.Aku percaya dalam hidup tak semua  indah untuk di capai sebab Allah (S.A.W) dah buat perancangan yang terbaik untuk hamba-NYA.Aku ambil keputusan ikut hasrat ayah .Aku sambung belajar dalam sektor swasta sebab bagi aku masa itu terlalu berharga untuk aku tunggu .What  i can say right now.

I'm a nurses and i'm proud with my job now!







TQ FOR DROP HERE!




p/s:Tahukah anda Awal ashaari dulu merupakan seorang pelajar AAD tapi sebab masalah rabun warna yang dia ada ,Awal tukar coarse pada bidang MASCOM.Nak tahu kretif ke tak awal nie,cube tengok rumah dia.Dia memang seorang yang kretif:P*

2 comments:

Niena Reen said...

Saya pun agak minat dengan bidang interior design, architecture. Tapi tak tahu la mampu ke tidak sebab saya ni rasanya tak berapa kuat nak hadapi cabaran untuk jadi seorang architect ataupun interior designer. Hehehe.. Betul, kadang2 Allah tak letak kita dekat apa yang kita minat sebab minat belum tentu mampu. Kadang2 benda yang kita tak minat itulah yang terbaik untuk kita kan? Apa2pun apa yang kita buat sekarang, mungkin itulah yang paling sesuai untuk kita. Who knows. :)

a said...

Setuju sangat!kadang2 benda yg paling kita tak suka itu yg dah tersurat macam kita.Tak kenal maka tak cinta.By the way tq niena for the comment.

Tabung Nufnang #