Tuesday 2 September 2014

Review 13 jam novelis Evelyn Rose

Assalamualaikum......


Apa yang anda akan lakukan apabila orang yang kita dambakan dan kita suka bertahun-tahun (tak pernah bersua pun) bertembung secara tiba-tiba dan menjadi couple selama 13 jam???*must be lovely^^

Bermulanya Love story di awang-awangan,apabila kesilapan teknikal  double person with one seat.Hana akhirnya diberikan first class seat.Maka di situlah,cinta pandang pertama wujud antara Hana dan Hydar.Agak menarik plot yang penulis sampaikan,i mean romantik,wuuu~Nak tau apa yang membuatkan hydar jejaka tampan lagi kaya sukakan Hana?apa yang terjadi  selama 13 jam di awan biru,korang kenalah baca,gaya kuchi-kuchi hotahe pon ade,titanik ada lah cikit.Pokoknya romantik bangat..

Setelah berakhirnya penerbangan 13jam ,maka berakhirlah title kekasih yang mereka ciptakan.Mereka tekad bahawa andai ada pertemuan sekali lagi,maka itu adalah jodoh ku*lebih kurang begitulah bunyinya.
Kesilapan seat yang diberikan,menyatukan perkenalan fawwaz cucu kepada nenek mariam dan cicit angkatnya Elena yang berusia 4 tahun.

Tawaran menjadi ibu kepada anaknya menimbulkan bibit cinta antara fawaz dan hana buat kali kedua..Selepas putusnya harapan cinta Hana pada hydar,Fawwaz berjaya membuka pintu hatinya sekali lagi buat lelaki.Selama 3 tahun itulah,Hana belajar menjadi seorang ibu dan menjadi muslimah sejati.Semuanya sudah ditakdirkan.

Namun selepas menjejakkan kaki di bumi kelahiran,Hydar kembali dengan semangat untuk menagih kembali cinta di antara mereka.Sementara Hana tekad untuk membina masjid  bersama Fawwaz.
.
Berjayakah Hydar memperjuangkan cintanya?Adakah Fawwaz jodoh yang Allah tetapkan buat dirinya?


Nantikan keluaran terbaru yang paling hot di bulan september ini, Novel The Unsung Hero from Melur Jelita* my favourate novelis.




No comments:

Tabung Nufnang #